Η Φεγγαροντυμένη – Η λογοτεχνία αλλιώς

Φέτος το μάθημα της λογοτεχνίας αποσυνδέθηκε από τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί το απολαμβάνουμε. Βρίσκουμε πάλι τη χαμένη -κάπου ανάμεσα σε σημειώσεις, αναλύσεις κι ερμηνείες- αναγνωστική απόλαυση, την ηδονή της λογοτεχνίας.

Κάπως έτσι -μεταξύ κουβέντας που κινείται ελεύθερα από τη φύση στη μεταφυσική,  από τον Έρωτα στο θάνατο, από το ρεαλισμό στη φαντασία κι από την ποίηση στη ζωγραφική-προέκυψε και η αποτύπωση στο χαρτί της μορφής της Φεγγαροντυμένης, μέσα απο τα μάτια της Όλγας.

Είναι η πρώτη φορά φέτος που οι μαθητές μου μου ζήτησαν να ξαναδιαβάσουμε τον «Κρητικό», αυτο το κείμενο που εκατοντάδες άλλοι  μαθητές ίσως και να μίσησαν, γιατί δεν το ανακάλυψαν έτσι κρυμμένο πίσω από τις μελέτες της Τσαντσάνογλου, του Καψωμένου και πολλών άλλων, αναμφισβήτητα αξιόλογων, μελετητών του Σολωμού.

Μήπως ήρθε η ώρα να αποσυνδέσουμε τη λογοτεχνία από την τυποποιημένη αξιολόγηση; Να δώσουν επιτέλους  σ’ εμάς τους φιλολόγους την ελευθερία να διαλέγουμε τα κείμενα που θα διδάξουμε, όχι για να τα βάλουμε ως θέματα στις εξετάσεις, αλλά για να μυήσουμε τους μαθητές μας στον κόσμο της λογοτεχνίας, να τους μεταδώσουμε έστω λίγη από την αγάπη μας γι’ αυτό τον μαγικό κόσμο;

η Φεγγαροντυμένη της Όλγας

η Φεγγαροντυμένη της Όλγας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s